تبدیل داکت اسپلیت معمولی به اینورتر

تبدیل داکت اسپلیت معمولی به اینورتر

۵ بهمن ۱۳۹۴

برای تبدیل داکت اسپلیت معمولی به اینورتر لازم است که فقط قطعات دستگاه را تعویض کنید تا در نهایت بیشترین هوای مطبوع را تجربه کنید.

مقدمه

تبدیل داکت اسپلیت معمولی به اینورتر سخت نیست. تنها تفاوت اصلی، کمپرسور دو دستگاه داکت اسپلیت و اینورتر است که باعث تفاوت در عملکرد می‌شود. با تغییر جریان برق می‌توان داکت اسپلیت را به اینورتر تغییر داد. زمانی که دمای داخلی تغییر کند، حرکت موتور کند شده و در نهایت متوقف می‌شود. با ترموستات می‌توان موتور را روشن و خاموش کرد. شما با تغییر دما می‌توانید داکت اسپلیت را به اینورتر تبدیل کنید.

ماهیت دستگاه‌های تهویه مطبوع

دستگاه‌های تهویه مطبوع به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بتوانند در تمامی فصول کار کنند. شما می‌توانید با اضافه کردن قطعه یا قطعاتی، داکت اسپلیت به اینورتر تبدیل کنید. کولرگازی پنجره‌ای که برای استفاده یک نفر ساخته شده بسیار کوچک ساخته شده و تمامی قطعات در یک جعبه کاور فلزی کولر جمع شده‌اند. این نوع دستگاه‌ها می‌توانند به سرعت یک اتاق را خنک کنند.

حتی این نوع دستگاه‌ها می‌توانند بیش از یک اتاق را نیز خنک کنند. هوای خنک تولید شده با مجراهایی به داخل اتاق‌ها وارد می‌شود. در روشی دوم، کمپرسور و کندانسور در یک جا جمع شده‌اند و گاز فشرده از دستگاه‌های تکی عبور کرده و در نهایت وارد اتاق‌ها می‌شود.

شما با تهویه مطبوع مرکزی می‌توانید یک ساختمان بزرگ را به راحتی خنک کنید. حجم عظیمی از هوای فشرده وارد اتاق‌ها می‌شود. سیستم‌های تهویه مطبوع به دو روش کار می‌کنند، تهویه سنتی و تهویه مدرن. در تهویه مطبوع سنتی، کمپرسور با سرعت بالایی کار می‌کند و هزینه تهویه مطبوع هم بالا خواهد بود. در سیستم اینورتر، سرعت کمپرسور پایین بوده و در ضمن شما با کنترل ولتاژ و سرعت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

فضای کم اینورتر

فضای کم اینورتر

انواع کمپرسور تهویه مطبوع

کمپرسور با جریان برق متناوب کار می‌کند و دومی با جریان برق مستقیم کار می‌کند. دقت کنید که کمپرسور و کندانسور شما همیشه کار کنند و هرگز خراب نشود. دقت کنید که چندین کولرگازی می‌توانند همزمان باهم کار کنند.

شما لازم است که برای تبدیل داکت اسپلیت به اینورتر انگیزه لازم را داشته باشید و در عین حال، لازم است که از فناوری‌های جدید برای تبدیل داکت اسپلیت به اینورتر استفاده کنید. لازم است که چندین قطعه با فناوری بالا را کنار هم قرار دهید تا بتوانید تبدیل داکت اسپلیت به اینورتر را به انجام برسانید.

مقایسه

زمانی که کمپرسور داکت اسپلیت به مدت زمان زیادی کار می‌کند بعد از مدت زمان مشخصی، متوقف خواهد شد و شما دوباره هوای گرمی را تجربه خواهید کرد ولی در سیستم اینورتر این گونه نیست و کندانسور و کمپرسور می‌توانند به مدت زمان زیادی کار کرده و هوا را خنک کنند.

محیط دوست

در مقام مقایسه متوجه می‌شویم که داکت اسپلیت اینورتر نسبت به داکت اسپلیت معمولی، محیط دوست بوده و شما می‌توانید به مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

سازگاری اینورتر با محیط زیست

سازگاری اینورتر با محیط زیست

کاهش هزینه‌ها

با تبدیل داکت اسپلیت به اینورتر می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. البته در مرحله اول لازم است که قطعات داخل دستگاه را تعویض کرده تا در نهایت به این کار موفق شوید. از آن جایی که داکت اسپلیت، برق را بسیار زیاد مصرف می‌کند با این تبدیل به طور یقین در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما با این دستگاه می‌توانید در هزینه‌های انرژی خود صرفه‌جویی کنید. می‌توانید به میزان ۴۴ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنید. از آن جایی که اینورتر از برق متناوب استفاده می‌کند، شما می‌توانید به راحتی به این هدف دست پیدا کنید.

گرمایش/ سرمایش عالی و قدرتمند

شما می‌توانید با اینورتر، گرمایش و سرمایش عالی را در تمامی فصول تجربه کنید ولی داکت اسپلیت معمولی این گونه نیست و شما لازم است که برای بهره‌مندی از هوای مطبوع، شرایط خاصی را ایجاد کنید. اینورتر نسبت به داکت اسپلیت می‌توانند هوای اتاق‌ها را با سرعت و با قدرت خیلی بیشتری سرد یا گرم کند.

احساس خوشایند کاربران با استفاده

کمپرسور داکت اسپلیت لازم است که به سرعت کار کند تا شما هوای مطبوعی داشته باشید ولی دستگاه اینورتر این گونه نیست و شما می‌توانید با حداقل نوسان و کار دستگاه، هوای مطبوعی را تجربه کنید.

اندازه های متفاوت اینورتر

اندازه های متفاوت اینورتر

عملکرد

دستگاه اینورتر در مقایسه با داکت اسپلیت به آرامی کار می‌کند و شما می‌توانید بدون سر و صدا، هوای مطبوعی را تجربه کنید.

موتور کمپرسور گاز داکت اسپلیت

کمپرسور می‌توانند هوای کم فشار را گرفته و آن را فشرده و در نهایت به هوای خنک تبدیل کرده و آن را به اتاق‌ها و سالن وارد کند.

انواع کمپرسور

۱. کمپرسور القایی با سرعت متغیر

۲. کمپرسور جریان برق مستقیم با سرعت متغیر

مقایسه کندانسور داکت اسپلیت و اینورتر

هدف از استفاده کندانسور این است که چرخه تبرید، تغییر کرده و هوا متراکم شده و بخار مایع را خیلی زود تخلیه می‌کند. اواپراتور کندانسور گرما را حذف می‌کند. کندانسور گرمای هوا را گرفته و آن را با هوای خنک ناشی از هوا یا آب سرد جایگزین می‌کند.

کارکرد عالی اینورتر در مقایسه با سایر دستگاه ها

کارکرد عالی اینورتر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها

شیر انبساط

دریچه‌های انبساط، مبرد را از مایع جدا کرده و انبساط ایجاد می‌کنند. اواپراتور مایع را به بخار تبدیل می‌کند.

اواپراتور

اواپراتور بر عکس کندانسور کار می‌کند و مایع را به بخار تبدیل کرده و گرمای هوا را جذب می‌کند.

انواع سیستم تهویه مطبوع محرک

۱. کمپرسور جریان برق مستقیم

۲. کمپرسور مبدل جریان برق مستقیم به جریان برق متناوب

موتورهای جریان برق مستقیم اینورتر

در موتورهایی که در اینورتر کار گذاشته در مقایسه با داکت اسپلیت‌، از فناوری‌های جدیدی استفاده شده و در مقایسه با داکت اسپلیت، آرام کار کرده و این نوع موتورها، بهترین جایگزین بوده و شما در اصل با این نوع موتورها، برق کمتری را مصرف خواهید کرد.

نصب آسان اینورتر

نصب آسان اینورتر

اصل موتورهای جریان برق مستقیم اینورتر

در موتورهایی با جریان برق مستقیم، کویل آهنربای موتور، با تحریک جریان برق مستقیم کار می‌کند و جریان در روتور معکوس شده و یک میدان الکتریکی چرخان ایجاد می‌شود. موتور اینورتر روی استاتور و روتور قرار دارد و در واقع جریان برق از داخل به بیرون است و در برخی موتورهای سه فاز، استاتور سه مرحله‌ای بوده و شما می‌توانید به راحتی این تبدیل را انجام دهید و آهن ربای روتور در ایجاد عملیات نقش اساسی ایفا می‌کند.

یکسو کننده

یکسو کننده جریان برق متناوب را تغییر می‌دهد. جریان برق مستقیم فقط در یک جهت جریان خواهد داشت. چهار دیو در این جریان شرکت می‌کنند تا جریان برق متناوب به جریان برق مستقیم تبدیل شود.

موتور دستگاه اینورتر

توالی عملیات در موتور اینورتر به گونه‌ای است که کمترین خطا بوجود بیاید و دستگاه با ظرفیت کامل کرده و شما بتوانید هوای تهویه مطبوع را تجربه کنید. موتور به گونه‌ای تنظیم شده که بتواند کارایی دستگاه را به حداکثر خود برساند و در واقع شما بیشترین تهویه مطبوع را تجربه کنید.

تمامی قطعات دستگاه به گونه‌ای طراحی شده اند که به موقع و در زمان لازم واکنش لازم صورت گیرد و در نهایت حجم هوای خنکی ایجاد شده و به اتاق‌ها و سالن وارد شود و در نهایت شما بتوانید از هوای مطبوعی که ایجاد شده نهایت لذت را ببرید. مدارهای الکترونیکی دستگاه نیز در حرکت و عملکرد دستگاه‌ها بهتر عمل می‌کنند و مشخص است که کاملا هماهنگ با سایر قطعات دستگاه خواهند بود تا در نهایت به موثرترین روش، تهویه مطبوع صورت گیرد.

نتیجه گیری

برای تبدیل داکت اسپلیت معمولی به اینورتر لازم است که فقط قطعات دستگاه را تعویض کنید تا در نهایت بیشترین هوای مطبوع را تجربه کنید. دستگاه اینورتر نسبت به داکت اسپلیت معمولی، انرژی کمتری را مصرف می‌کند و شما می‌توانید بیشترین هوای مطبوع را تجربه کنید. سر و صدای کم دستگاه از دیگر مزیت‌های دستگاه اینورتر به شمار می‌رود.