فن کویل چیست؟

فن کویل چیست؟

۱۰ آذر ۱۳۹۱

دستگاه فن کویل نیاز به ایجاد کانال ندارد و خرید این دستگاه کاملا مقرون به صرفه است. بسته به زمان سال ، لوله تأمین یا از طریق شبکه لوله های مس-آلومینیوم محصور در آب ،خنکی / گرمای آب سرد یا گرم را به اتاق وارد می کند.

مقدمه

دستگاه فن کویل می تواند سرما و گرما تولید کند و به همین دلیل شما با خرید این دستگاه در هزینه های خرید خود صرفه جویی خواهید کرد. از این دستگاه می توان در ساختمان های اداری و تجاری استفاده کنید. امروزه بسیاری از مدیران کسب و کار با این نوع خرید می توانند از هزینه های بعدی جلوگیری کنند و خرید این چنین دستگاهی برای ساکنین ساختمان لازم و ضروری است. از این دستگاه می توان در پمپ های حرارتی استفاده کرد بخاطر این که به تجهیزات تهویه سنتی متصل نیستند و کارایی بالاتری دارند و هوای محل شما سریع تر تهویه خواهد شد.

ساختار فن کویل چیست ؟

دستگاه فن کویل از یک فن و مبدل حرارتی تشکیل شده و به راحتی می توان در فضاهای کوچک می توان از آن ها استفاده کرد. شما با ترموستات می توانید این دستگاه ها را کنترل کنید. با دستگاه فن کویل هوا در داخل ساختمان دو بار گردش می کند. دستگاه فن کویل را می توان روی سقف یا بر روی زمین هم نصب کرد.

فن کندانسور، نام دیگر این دستگاه است.شما با این دستگاه ها می توانید به راحتی محلی را سرد/ گرم کنید ولی دستگاه های هواساز بخش های مختلفی دارند و لازم است که برای هر بخش، مبلغ جداگانه ای را پرداخت کنید ولی شما با یک بار پرداخت می توانید دستگاه همه کاره ای را خریداری کنید که می توانید تهویه محل را به راحتی انجام دهید.

سرویس این نوع دستگاه ها نیز راحت است ولی سرویس دستگاه های هواساز زمان بر بوده و شناسایی محل خطا می تواند مبلغ بسیار زیادی را از جیب شما برباید. به همین دلیل توصیه می کنیم که برای تهویه محل از این دستگاه ها استفاده کنید.

تفاوت دستگاه های هواساز و فن کویل چیست ؟

• دستگاه های هواساز در فضاهای خارج از ساختمان به خصوص پشت بام استفاده می شود ولی دستگاه فن کویل را می توانید در داخل ساختمان و اتاق هم نصب کنید.

• کاربران دستگاه های هواساز خیلی زیاد است ولی تعداد کاربران فن کویل کم است.

• دستگاه های هواساز نسبت به فن کویل پیشرفته تر است ولی این نوع دستگاه ها ساده هستند.

• دستگاه های هواساز نسبت به فن کویل پیشرفته تر بوده و از بخش های مختلفی تشکیل شده ولی دستگاه ساده بوده و همگان می توانند با این دستگاه ها ، تهویه محل را به راحتی مدیریت کنند.

• دستگاه ساده بوده ولی دستگاه های هواساز بخشی از یک مجموعه تهویه بسیار بزرگ است.

• برای استفاده از دستگاه به کانال کشی نیازی نیست و با کویل ساده می توان سرمایش / گرمایش محل را به انجام رساند.

• بخش های دستگاه های هواساز در بخش های مختلف محل نصب می شود ولی بخش های دستگاه فن کویل در داخل دستگاه نصب می شود و نصب و نگاهداری دستگاه های در مقایسه با دستگاه های هواساز ارزان و مقرون به صرفه است.

فن کویل کاستی

فن کویل کاستی

ساختار فن کویل

اجزای سایر دستگاه های تهویه مطبوع در فن کویل به کار رفته است. البته برخی از دستگاه ها می توانند سرما یا گرما را بازیافت کنند. به طور کلی ، در طراحی باریک تنظیم شده تا امکان نصب در یک سقف کاذب را فراهم کند ، اگرچه با روندهای صنعتی فعلی ، دستگاه ها اغلب در معرض نمایش قرار می گیرند تا به اثر کلی سرمایش/ گرمایش اضافه شوند.

هوا به صورت خطی اداره می شود ، به این ترتیب فن ها هوای ورودی را وارد می كنند ، و آن را از یك كویل حرارتی یا خنك كننده عبور می دهند و هوای تصفیه شده به مجرا تخلیه می شود و در صورت لزوم در اتاق پخش می شود. امروزه در بسیاری از اماکن عمومی و خصوصی مانند مدارس، هتل ها، بیمارستان ها می توان از فن کویل استفاده کرد. سرمایش و گرمایش مجموعه با این دستگاه خیلی راحت تامین می شود.

نحوه عملكرد فن کویل

مهم ترین بخش دستگاه، کویل است که وظیفه خنک سازی یا گرمایش را به انجام می رساند. هوای داخل با چرخش مجدد بر روی سیم پیچ حرکت می کند ، که هوا را گرم می کند و یا قبل از اینکه مستقیم به داخل اتاق وارد شود را ، خنک می کند. دستگاه فن کویل نیاز به ایجاد کانال ندارد و خرید این دستگاه کاملا مقرون به صرفه است.

دستگاه، سیستم کاملا ساده ای دارد. بسته به زمان سال ، لوله تأمین یا از طریق شبکه لوله های مس-آلومینیوم محصور در آب ،خنکی / گرمای آب سرد یا گرم را به اتاق وارد می کند. هوای خروجی وارد دستگاه می شود و با انرژی حاصل از سرمایش یا گرمایش آب ترکیب شده و بعد از آن وارد اتاق می شود.

برای تامین هوای سرد و گرم، دو کانال ایجاد می شود. کانال تامین گرد است. کویل خنک کننده یا گرم کننده کار گرمایش / سرمایش فن کویل را انجام می دهد. فن متصل به موتور دستگاه ، به تهویه هوای محل کمک كرده و هوای سرد / گرم را به محل تزريق می كند.

داکت فن کویل

داکت فن کویل

کارآیی کلی انرژی فن کویل

از آن جا دستگاه فن کویل مقرون به صرفه است به همین دلیل بهتر است که نسبت به سرویس و تعمیر دستگاه حساس باشید. حتما قبل از استفاده، راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید.

همچنین از نظر کارایی ، دستگاه جدید بهتر از دستگاه های قدیمی کار خواهند کرد. به خودتان و کیف پول خود لطف کنید و حتماً بدانید که چه وقت زمان آن است که به جای تعمیر آن لازم است که دستگاه جدیدی را لازم خریداری کنید بخاطر این که دستگاه فعلی شما به تدریج مستهلک شده است.

طرفداران فن کویل

نصب دستگاه های فن کویل بسیار آسان است و به همین دلیل شما می توانید خیلی سریع از مزایای دستگاه فن کویل استفاده کنید.

علاوه بر این ، شما گزینه های زیادی در مورد محل قرار دادن فن کوئل خود خواهید داشت ، این بدان معناست که شما مجبور نیستید فضايی را بخاطر آن ايجاد كنيد تا فضای اتاق شما را درهم بريزد. نصب این دستگاه به قدری آسان است. شما می توانید دستگاه را در محلی آزاد قرار دهید و اصلا لازم نیست که کانال کشی کنید. هزینه نصب دستگاه فن کویل مقرون به صرفه است.

انواع هیترهای فن کویل

انواع هیترهای فن کویل

دلايل استفاده

از آن جايي كه دستگاه هاي فن کویل ، سرمايش/ گرمايش را به خوبي انجام مي دهند، به همين دليل مي توان در اماكن عمومي و خصوصي از اين دستگاه استفاده كرد. سيستم هاي مكش الكترونيكي و ولتاژ پايين به صرفه جويي در انرژي دستگاه كمك مي كنند. در بين دستگاه هاي HAVC دستگاه هاي فن کویل مقرون به صرفه تر هستند. تحقیقات نشان داده که سیستم های گرمایشی ارائه شده اورينت در مقایسه با سایر سیستم های بازار ۱۲-۴۵٪ به صرفه جويی انرژی كمك می كنند.

وجود باله هاي آلومينيومي و لوله مس در مبدل فن کویل ويژگی خاص شركت اورينت است. شما با اين دستگاه می توانيد خیلی سریع تر اتاق / سالن را خنک / گرم کنید. شما با دستگاه فن کویل در واقع دو دستگاه را در یک دستگاه یک جا دارید. این دستگاه ها که فقط ۲۴ ولت برق مصرف مي كنند ، از نظر اقتصادی کارآمد و بی سر و صدا هستند و گاز دی اكسيد كربن بسيار محدودي را توليد می كنند.

مخالفان

متناسب با محل زندگی شما ، ممکن است یک نقطه شبنم کم در منطقه جغرافیایی شما وجود داشته باشد. سرویس و نظافت دستگاه فن کویل کاملا ضروری است و لازم است که در دوره های مشخصی نسبت به این کار اقدام کنید تا بتوانید در درازمدت از فن کویل استفاده کنید. در این مورد می توانید با کارشناسان اورینت مشاوره کنید.

بدنه داکت فن کویل

بدنه داکت فن کویل

مزايای استفاده از فن کویل

• بهره وری انرژی – کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش

• گزینه های طراحی انعطاف پذیر و قابل تنظیم

• قابليت عملكرد بر روي گوشه هاي اتاق/سالن

• قابلیت شخصی سازی برای چرخش در منحنی ها

• قابليت نصب درهای کنسرتینا یا فرانسوی در آستانه درهای پاسیو

• امكان شخصی سازی گرمايش / سرمايش

• سهولت نصب

• امكان بای پس كردن شيارهای اتاق/ سالن

• مناسب سرمايش / گرمايش كف و سقف و فضاي سبز مسقف

• دسترسی آسان و تعمیر و نگهداری ارزان و مقرون به صرفه

• تعمير آسان

• دسترسي آسان به لوازم يدكی و قطعات مورد نياز

• كاركرد بی صدا

• استفاده در كنار ساير دستگاه هاي سرمايشی/ گرمايشی

• صرفه جويی در فضا

• امكان استفاده از ساير مواد اوليه مانند چوب، فرش ، کاشی ، کفپوش لمینت براي كف ساختمان

• عدم ورود گرد و غبار به محل

• تنوع مدل

• امكان سفارشی سازی ساخت فن کویل

• عدم وجود لكه هاي ناشی از بخار روي شيشه های پنجره

• تناسب با طرح كف و سقف محل

انواع فن کویل

۱. دستگاه های عمودی پنلی – یا روکار/ توکار دیواری

۲. دستگاه های فن کویل افقی سقفی

۳. دستگاه های عمودی زمینی

نتیجه گیری

با دستگاه فن کویل مي توان حتي فضاهای كوچك را تهويه كرد. امروزه بسياري از شركت های كار سرويس و تعمير اين دستگاه را انجام می دهند. سرویس کاران شرکت اورینت این کار را برای شما انجام می دهند. نصب آن ساده و آسان بوده و بدون نیاز به کانال کشی می توان آن را نصب کرد. مصرف برق بسیار پایینی دارند و سر و صدای نیز ندارند و به آسانی می توانید لوازم یدکی و قطعات آن را خریداری کنید.