فن کویل کانالی در کجا استفاده میشود؟

فن کویل کانالی در کجا استفاده میشود؟

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

فن کویل کانالی فضای کمتری را اشغال می کند و در عین حال سرمایش / گرمایش بسیار زیادی را تولید می کنند. کارایی و بازدهی فن کویل کانالی بسیار بالا است.

مقدمه فن کویل کانالی

فن کویل نسبت به سایر دستگاه های تاسیساتی سرمایشی و گرمایشی قدرتمند تر و ارزان تر است. فن کویل کانالی فقط در سقف نصب شده و بعد از آن می تواند محل را سرد/ گرم کند.

قبل / بعد از نصب فن کویل کانالی

قبل / بعد از نصب فن کویل کانالی

استفاده از فن کویل كانالي در مناطق سردسير

فن کویل ها می توانند در سیستم های غیرمتمرکز HVAC یا همراه با یک دستگاه کنترل هوای مرکزی استفاده شوند. مزایای عمده استفاده از دستگاه های فن کویل این است که امکان کنترل محلی مناطق جداگانه را فراهم می کنند و با جایگزینی مجاری با لوله کشی آب در قسمت بزرگی از سیستم ، تاثيرگذاري کلی سیستم را کاهش می دهند.

آنها همچنین میزان آلودگی متقابل بین مناطق را کاهش می دهند و اجازه می دهند مناطق بدون استفاده خاموش شوند. برای دریافت هوای تهویه ، فن کویل ها را می توان به یک کنترل کننده هوای مرکزی یا به پلنوم مخلوط کننده کانال کرد. هنگامی که به پلنوم مخلوط متصل می شوید ، باید مراقب باشید زیرا فن کویل ها به طور معمول مقرراتی برای کنترل میزان هوای خارج از منزل ندارند و سیم پیچ باید از یخ زدگی در مناطق سردسیر محافظت شود.

فن کویل یوراپو

فن کویل یوراپو

اغلب دستگاه های فن کویل در یک سیستم اختصاصی هوای بیرونی (DOAS) اعمال می شوند. در این پیکربندی کنترل کننده هوا برای رطوبت زدایی و تهویه هوا در فضای باز و همچنین برای کنترل بار نهان فضا انتخاب شده است. دستگاه فن کویل سرمایش یا گرمایش معقول را در منطقه ایجاد می کند. این پیکربندی مزایای متعددی نسبت به سیستم VAV معمولی دارد.

جدا کردن بارهای معقول و نهان ، کنترل رطوبت مناسب در هر منطقه را تضمین می کند. علاوه بر این ، می توان هوای دقیق هوای خارجی به هر منطقه را حفظ کرد ، تهویه بیش از حد را از بین برد و از مطابقت با استاندارد ASHRAE 62-2001 — تهویه برای کیفیت قابل قبول هوای داخلی (IAQ) اطمینان حاصل کرد. صرفه جویی در انرژی می تواند به دلیل کاهش مجدد گرم شدن ترمینال و کاهش هوای خارج صورت گیرد. علاوه بر این ، سیستم DOAS را می توان در ساعات خالی از سیستم خنک کرد و فن کویل ها کنترل درجه حرارت منطقه محلی را حفظ می کنند.

هوای خارج از منزل از طریق یک دیفیوزر جداگانه ، مستقل از دستگاه فن کویل ، به فضا منتقل می شود. این اجازه می دهد تا در شرایط بارگذاری قسمت ، دستگاه فن کویل خاموش یا با سرعت کم کار کند. توجه داشته باشید که اگر برای رطوبت زدایی به دمای هوای کم تأمین کننده (کمتر از ۵۵ درجه فارنهایت) نیاز است ، باید یک پخش کننده القایی زیاد برای جلوگیری از کشش ها انتخاب شود. گزینه دیگر این است که هوای خارج را به داخل دستگاه فن کویل منتقل کنید. در این حالت فن کویل باید در هنگام بارگذاری قطعه کار کند ، با این وجود کانال کشی به حداقل می رسد.

فن کویل های کم فشار

فن کویل های کم فشار معمولاً در فضای تهویه مطبوع یا مجاور آن قرار دارند. آنها معمولاً برای انتقال هوای آزاد به داخل منطقه یا با حداقل کانال های مجاری با مقاومت استاتیک کمتر از ۰.۲۵ اینچ انتخاب می شوند. برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و بهبود کیفیت هوای داخلی ، یک دستگاه با طراحی مناسب باید مجهز به فیلتر قابل جدا شدن ، ظرف تخلیه و مونتاژ فن / موتور باشد.

آنها به طور معمول در اندازه دستگاه معمولاً دارای اتصالات برق تک نقطه ای و کنترل کننده های سرعت فن سه موقعیت (به علاوه خاموش) هستند. ، ودستگاه ها در تنظیمات عمودی یا افقی برای کاربردهای در معرض و پنهان موجود هستند.

فن کویل کریرر

فن کویل کریرر

دستگاه های توكار فن کویل

دستگاه های پنهان شده را می توان به صورت دیواری درآورد و یا در پلنوم سقف نصب کرد و سپس به طور معمول در یک مشبک تخلیه یا دیفیوزر مجاری قرار داد.

فن کویل مدل اروپا

فن کویل مدل اروپا

دستگاه های روكار فن کویل

دستگاه های در معرض دید عموماً در یک مکان قابل مشاهده نصب می شوند و بنابراین دارای یک پوشش جذاب رنگ آمیزی شده و مشبک های بازگردانی و تأمین هوا می باشند دستگاه ها از پوسته های کاملا عایق بندی شده برای کاهش میزان سر و صدای منتقل شده به فضای اشغال شده تشکیل شده اند و دستگاه به گونه ای طراحی شده است که فضای اشغال شده کم بوده تا میزان فضای اشغال شده مورد نیاز آنها به حداقل برسد.

کاربردهای فن کویل

فن کویل های کم فشار برای مواردی که به کنترل درجه حرارت در هر منطقه نیاز است ایده آل هستند. این امر آنها را به عنوان كاندیدای ایده آل برای هتل ها ، ساختمان های آپارتمانی و ساختمان های اداری تبدیل می كند (ASHRAE ، ۲۰۰۸a). در بسیاری از موارد دستگاه های عمودی نصب می شوند تا هوای تأمین کننده پنجره را شسته و به کاهش تأثیر حرارتی شیشه کمک کند. فن کویل ها می توانند در مراکز بهداشتی درمانی مورد استفاده قرار گیرند ، اما باید مراقبت شود زیرا فیلترهای کم بازدهی دارند و بیشتر برای هوای با گردش مجدد هوا طراحی شده اند که در بعضی از فضاها مجاز نیست.

فن کویل با کارایی بالا

فن کویل های با کارایی بالا برای حجم بالاتر هوا ، فشارهای ساکن بالاتر ، سطح صدای کم و کنترل بهتر دمای اتاق طراحی شده اند. برای رسیدن به سطح صدای پایین ، فن کویل های با کارایی بالا معمولاً از دمنده های بزرگتر برای کاهش سرعت خروجی و محصور کردن کامل فن / موتور در یک پوشش عایق استفاده می کنند.

آنها به طور معمول در یک شکل افقی پنهان ارائه می شوند ، و به یک یا چند مشبک تهویه هوا منتقل می شوند. فن کویل های با کارایی بالا به دلیل قابلیت های فشار استاتیکی بالاتری که دارند می توانند به فیلترهای با بازده بالاتر و ردیف های بیشتری از سیم پیچ های خنک کننده و گرم کننده مجهز شوند.

یک دستگاه کاملاً طراحی شده باید در صورت مجهز بودن کاملاً مجهز به سیم پیچ و فیلتر در ۰.۵ اینچ ، قادر به ارائه بی سر و صدا و کارآیی حداکثر جریان باشد. مقاومت استاتیک خارجی یکی دیگر از مزایای توانایی فشار استاتیک بالاتر این است که این دستگاه می تواند کانال های تخلیه طولانی تری را با چندین خروجی هوا در خود جای دهد. این اجازه می دهد فن کویل دورتر از فضای اشغال شده نصب شود و نگرانی های صوتی را کاهش دهد.

به عنوان نمونه ای برای یک کاربرد در کلاس ،دستگاه فن کویل می تواند در بالای راهرو واقع شود که در آن سطح صدا بسیار بحرانی نیست. علاوه بر این ، می توان طول طولانی تر کانال های پایین دست را به صورت صوتی برای کاهش بیشتر صدا تنظیم کرد. به دلیل ظرفیت جریان هوای بالاتر و قابلیت فشار استاتیک ، می توان اتاق ها یا فضاهای بزرگتر را با دستگاه های فن کویل با کارایی بالا تأمین کرد.

ساختار فن کویل

ساختار فن کویل

برای دستیابی به جریانهای بالاتر و فشارهای ساکن و همچنان حفظ کارایی ، فن کویل های با کارایی بالا اغلب به موتورهای سوئیچ شده الکترونیکی (ECM) مجهز می شوند. موتورهای سوئیچ شده الکترونیکی (ECM) همچنین امکان کنترل سرعت دیجیتال با دامنه کامل و برنامه ریزی جریان مداوم را فراهم می کند. کنترل سرعت کامل دامنه اجازه می دهد تا سرعت فن در تنظیماتی که بار اتاق و اهداف طراحی صوتی را برآورده می کند ، بهینه شود. برنامه ریزی جریان ثابت حتی با افزایش مقاومت فیلتر به دلیل تجمع گرد و غبار ، جریان فن را تضمین می کند.

هنگامی که با کنترل های الکترونیکی یا DDC همراه است ، می توان ECM ها را نیز تأمین کرد که حجم متغیری از جریان فن های خنک کننده و گرمایش را فراهم می کند و به صرفه جویی در انرژی بیشتر و راحتی بیشتر کمک می کند.

فن کویل های با عملکرد بالا می توانند تا ۱۵۰۰ cfm تحت استاندارد AHRI 440-2008 تأیید شوند. دستگاه هایی که بیش از محدوده این استاندارد کار نمی کنند باید همچنان تحت همان شرایط آزمایش و رتبه بندی شوند تا عملکرد قابل اطمینان در این زمینه تضمین شود.

نتیجه گیری فن کویل کانالی

فن کویل کانالی فضای کمتری را اشغال می کند و در عین حال سرمایش / گرمایش بسیار زیادی را تولید می کنند. کارایی و بازدهی فن کویل کانالی بسیار بالا است و شما با این نوع فن کویل می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. ساختار ساده ای دارند و به همین دلیل می توان در کمترین زمان ممکن آن ها را نصب کرد.