محافظت از کولر گازی در مقابل نوسان برق

محافظت از کولر گازی در مقابل نوسان برق

۲ آبان ۱۳۹۳

کولر گازی وسايل برقي بسيار حساسي هستند و به همين دليل لازم است كه از آن ها در مقابل نوسان برق محافظت كنيم.

مقدمه

برق هر شهری به دلایل مختلف به نوساناتی دچار می‌شود و اگر فقط یک بار نوسانات برق شدید باشد می‌تواند به دستگاه کولر گازی شما آسیب وارد کند و به همین دلیل لازم است که با دستگاه های ثابت کننده ولتاژ، میزان جریان برق منزل یا محل کار خود را ثابت نگه دارید تا منبع برق و در نهایت کولر گازی شما بتواند به مدت زمان طولانی کار کند.

دستگاه استابلايزر كولر گازی

دستگاه استابلايزر كولر گازی

حساسیت شدید کولر گازی و تامین سرمایش محل شما

کولر گازی وسايل برقي بسيار حساسي هستند و به همين دليل لازم است كه از آن ها در مقابل نوسان برق محافظت كنيم. شما با چندين ابزار مي توانيد كولر گازي را در مقابل نوسان برق محافظت كنيد. محافظت از كولر گازي در مقابل نوسان برق موجب خواهد شد تا دستگاه شما در فصل تابستان به خوبي كار كند

ابزارهاي محافظت از کولر گازی در برابر نوسان برق

۱. كنترل و ثابت نگه داشتن ولتاژ

ثابت نگه داشتن جريان ثابت ولتاژ باعث خواهد شد تا كولر بتواند در ايام تابستان، خوب كار كند. افت ولتاژ باعث مي شود كه موتور دستگاه به خوبي كار نكند و به ازاي ۱۰% افت ولتاژ، دماي موتور ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش مي يابد. شما با Compressor defender مي توانيد موتور دستگاه را نسبت به نوسان برق محافظت كنيد. حتي قبل از اين كه نوساني اتفاق بيفتد مي توانيد موتور دستگاه را محافظت كنيد. در هر شرايطي نوسان و قطعي برق اتفاق مي افتد و شما مي‌توانيد با چنين دستگاهي، كولر گازي خود را در مقابل نوسانات برق به بهترين شكل ممكن محافظت كنيد.

۲. دستگاه Intermatic’s Surge Protective و محافظت در برابر فشار بالاي برق

شما با اين دستگاه مي‌توانيد موتور كولر گازي را در برابر فشار بالاي برق محافظت كنيد. با اين دستگاه، كولر گازي شما هميشه و به طور مداوم كار خواهد كرد.

دستگاه استابلايزر برند Blue Bird كولر گازی

دستگاه استابلايزر برند Blue Bird كولر گازی

عوامل كاهنده ميزان ولتاژ برق و تاثير آن روي كاركرد کولر گازی

رعد و برق، تقاضاي زياد برق و حركت پرندگان روي سيم‌هاي برق باعث افت فشار برق مي‌شود. البته شما با تجهيزاتي مي‌توانيد از كاهش افت ولتاژ پايين برق جلوگيري كنيد. اگر در شهري زندگي مي كنيد كه اين عوامل بسيار زياد اتفاق مي‌افتد لازم است كه با استابلايزر، ميزان ولتاژ برق را تحت هر شرايطي مراقبت و محافظت كنيد.

در صورتي كه شما اين چنين دستگاهي را داشته باشيد لازم نيست كه هنگام بارندگي، دستگاه كولر گازي را خاموش كنيد. استابلايزرها در مدل‌هاي مختلفي طراحي و عرضه مي‌شوند و شما لازم است كه متناسب با مدل كولر‌، مدل مناسب را انتخاب كنيد.

كولر گازی اورست

كولر گازی اورست

دستگاه های ثابت نگهدارنده میزان جریان برق یا محافظ برق

شما می‌توانید با این چنین دستگاه‌هایی جریان برق کولر گازی خود را ثابت نگه دارید و البته می توانید با دستگاه‌های محافظ برق این کار را نیز انجام دهید ولی در مقابل دستگاه‌های ثابت نگهدارنده جریان برق‌، کارایی لازم را ندارند و به همین دلیل به خریداری این چنین دستگاه هایی توصیه نمی‌کنیم. استفاده از این چنین دستگاه‌هایی موجب خواهد شد تا دستگاه کولر گازی شما هرگز به سوختگی منبع برق دچار نشود.

انواع محافظ کولر گازی

۱. محافظ سه شاخه

۲. محافظ دو شاخه

لزوم خرید محافظ کولر گازی برای محافظت از دستگاه

شما با خرید این چنین دستگاهی می‌توانید آن را در مقابل نوسانات برق محافظت کنید و در کل دستگاه خود را در مقابل نوسانات شدید برق محافظت نمایید. شما با این دستگاهی می‌توانید کولر گازی محل خود را در مقابل نوسان برق بیمه کنید و زمانی که این چنین دستگاهی را داشته باشید نسبت به نوسان برق هیچ نگرانی نخواهید داشت. توصیه می‌کنیم که دستگاه محافظ کولر گازی را متناسب با شرایط و مشخصات فنی دستگاه کولر گازی خریداری کنید.

دستگاه استابلايزر برند V- Guard كولر گازی

دستگاه استابلايزر برند V- Guard كولر گازی

البته برای دستگاه‌های کولر گازی در اندازه‌های مختلف، دستگاه‌های محافظ وجود دارد که متناسب با میزان مصرف برق آن‌ها تنظیم شده است.

شرکت‌های مختلف تولیدی دستگاه‌های محافظ کولر گازی

در سطح کشور، شرکت‌های مختلفی، این چنین دستگاه‌هایی را طراحی و تولید می‌کنند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود، یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید. این چنین دستگاه‌هایی میزان مصرف ولتاژ را در نمایشگر دیجیتالی خود نمایش می‌دهند و با بهترین و مرغوب‌ترین پلاستیک ساخته شده‌اند.

مقایسه استابلایزر و محافظ کولر گازی

دستگاه‌های محافظ کولر گازی در دو مدل بی‌سیم و با سیم طراحی و تولید می‌شوند و البته دستگاه‌های استابلایزر خیلی بیشتر از محافظ کولر می‌تواند به شما در ثابت نگه داشتن جریان برق کمک کند. شما با این دستگاه‌ها می‌توانید سایر دستگاه‌ها مثل لپ‌تاپ، کامپیوترهای خانگی، یخچال و کلیه لوازم خانگی آشپزخانه و سایر لوازم برقی مانند تلویزیون را در برابر نوسان برق بیمه کنید و از سوختن مدارهای برقی آن‌ها جلوگیری کنید.

مزایای خرید دستگاه های استابلایزر و محافظ کولر گازی

• افزایش طول عمر دستگاه‌های مورد مصرف

• افزایش کارایی و بهره‌وری دستگاه‌های برقی

• جلوگیری از استهلاک دستگاه‌های برقی

• کمک به کاهش هزینه برق مصرفی

• جلوگیری خرابی زود هنگام وسایل الکتریکی و الکترونیکی

• کاهش هزینه های خرید وسایل جدید الکترونیکی و الکتریکی

• کاهش هزینه‌های تعمیر وسایل برقی

• کمک به استفاده طولانی مدت از وسایل برقی فعلی

خرید این چنین دستگاه‌هایی برای شما مقرون به صرفه بوده و شما می‌توانید در بلند مدت، عمر دستگاه‌های خود را افزایش دهید. این چنین دستگاه‌هایی از گرم شدن دستگاه کولر‌گازی جلوگیری می‌کند و در نهایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید طی سال‌های بعدی همچنان از دستگاه کولر گازی خود استفاده کنید.

دستگاه‌های استابلایزر کولر گازی کاملا با مشخصات این دستگاه‌های خنک کننده طراحی و ساخته می‌شوند و شرکت‌های تولیدی، مطابق با تمامی طرح‌های تولیدی موجود در بازار طراحی و تولید می شوند تا مشتریانی که محصولات و کالاهای مختلف را خریداری کرده اند بتوانند مطابق با دستگاهی که خریداری کرده‌اند، دستگاه استابلایزر مورد نیاز خود را خریداری کنند.

دستگاه پرتابل استابلایزر برند V- Guard كولر گازی

دستگاه پرتابل استابلایزر برند V- Guard كولر گازی

هزینه بالای خرید کولر گازی جایگزین به جای دستگاه سوخته قبلی

از آن جایی هزینه خرید کولر گازی بسیار بالا است بنابراین توصیه می‌کنیم که دستگاه استابلایزر یا محافظ کولر‌گازی را هر چه زودتر خریداری کنید. بهتر است که هنگام خرید کولر‌گازی، یکی از این دستگاه‌ها را خریداری کنید تا از وقوع هزینه‌های بعدی جلوگیری کنید و با این کار می‌توانید مدارات برقی دستگاه خود را در مقابل نوسان برق محافظت کنید و این کار به شما کمک خواهد کرد تا فصل تابستان را با هوای خنک دستگاه خود سپری کنید.
دلایل نیاز به استابلایزر کولر گازی

• عملکرد بی وقفه هنگام نوسان برق

از آن جایی که تعداد نوسان برق در شهرهای ایران خیلی زیاد است زمانی که این چنین دستگاهی را خریداری می کنید، می توانید حتی در این زمان ها هم از دستگاه خود استفاده کنید و بهترین خروجی را خواهید داشت.

• جلوگیری از مشکلات راه اندازی کولر

زمانی که ولتاژ پایین می آید ممکن است که دستگاه شما از نو راه‌اندازی شود و شما با خرید این چنین دستگاهی به طور یقین از مشکلات راه اندازی دستگاه کولر خود بی نیاز خواهد بود.

• اجتناب از مصرف برق هنگام ولتاژ پایین

در این چنین اوقاتی، میزان مصرف شما هم افزایش خواهد یافت و شما با این دستگاه می‌توانید از مصرف بالای دستگاه خود جلوگیری کنید. استابلایزر، میزان مصرف برق شما را ثابت نگه می‌دارد و باعث خواهد شد تا مصرف برق شما افزایش نیابد.

• کمک به ماندگاری بیشتر دستگاه

با خرید این چنین دستگاهی می‌توانید از دستگاه خود به مدت زمان طولانی استفاده کرده و از هزینه‌های بی‌جای خرید دستگاه اضافی بعدی جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

با دستگاه استابلایزر و محافظ کولر گازی می توانید از دستگاه خنک کننده خود به مدت زمان طولانی استفاده کنید. این چنین دستگاهی از سوختن مدارات برقی کولر گازی شما جلوگیری می‌کند. استابلایزر همچنین به ماندگاری سایر دستگاه‌های الکتریکی مانند یخچال، فریزر، تلویزیون، لپ تاپ و کلیه لوازم خانگی آشپزخانه کمک می‌کند.