چگونه کولر گازی را بخاری کنیم؟

چگونه کولر گازی را بخاری کنیم؟

۲۱ دی ۱۳۹۳

تبدیل کولر‌گازی به بخاری می‌تواند ایده وسوسه کننده باشد. می‌توانید از دو وضعیت سرمایش و گرمایش فن‌کویل در تابستان و زمستان استفاده کنید.

مقدمه

تبدیل کولر‌گازی به بخاری می‌تواند یک ایده وسوسه کننده باشد. شما می‌توانید از دو وضعیت سرمایش و گرمایش فن‌کویل خود در تابستان و زمستان استفاده کنید. از دو وضعیت سرمایش و گرمایش فن‌کویل می‌توانید استفاده کنید. شما می‌توانید گرمای فن‌کویل را به هر نقطه دلخواه خود انتخاب کنید. با تبدیل کولر گازی به بخاری در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید

چرخه تبرید کولر گازی

برای درک نحوه تبدیل کولر‌گازی به بخاری لازم است که در ابتدا، نحوه تبرید کولر گازی را متوجه شوید. یک مبرد شیمیایی می‌تواند انرژی سرمایشی را از محلی به محل دیگر منتقل کند و بدین صورت اتفاق می‌افتد.

  • کمپرسور: کمپرسور می‌تواند هوای سرد را گرم و فشرده کرده و این چنین هوایی به داخل کندانسور پمپ می شود.
  • کندانسور: گرمای از طریق کندانسور حرکت کرده و در محیط پخش می‌شود. هوای قبل از رسیدن به شیر انبساط دوباره به مایع تبدیل می‌شود.
  • همیشه در فضای خارجی قرار دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که گرما در محیط خارجی باقی خواهد ماند.
  • دریچه انبساط: شیر انبساط فشار مبرد را کاهش داده و قبل از منتقل کردن به اواپراتور آن را به حالت مایع برمی‌گرداند.

فن کویل ها همان کولر گازی هستند

فن کویل‌ها همان کولر‌گازی هستند که می‌توانید از عملکرد گرمایشی آن ها هم استفاده کنید

  • اواپراتو: فن کویل بسیار بلندی است و مبرد با آن به گاز تبدیل می‌شود. مایع گرمای هوا را گرفته و به گاز تبدیل می‌شود. وقتی این چنین فرایندی رخ می‌دهد، هوای سردی که تولید شده به داخل اتاق پمپاژ می‌شود. سپس گاز خنک از اواپراتور به کمپرسور برمی‌گردد و چرخه دوباره شروع می‌شود و با این جریان می‌توان یک کولر گازی را به بخاری تبدیل کرد.

از کولر گازی به بخاری

با اضافه کردن یک شیر معکوس می‌توان جریان را برعکس کرد و هنگامی که در حالت گرمایش قرار می‌گیرد‌، سوپاپ معکوس چرخانده می‌شود و جریان مبرد از طریق سیستم تغییر جهت می‌دهد. فن کویل سرد در این فرایند به فن‌کویل گرم تبدیل می‌شود و هوای سرد به بیرون پمپاژ شده و هوای گرم به داخل اتاق و سالن وارد می‌شود.

مقایسه کارایی کولر گازی با عملکرد بخاری

شما می‌توانید از حالت‌های سرمایش و گرمایش فن کویل استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که کارایی فن‌کویل در وضعیت گرمایش پایین خواهد بود. توجه کنید که فقط ۵۰% از انرژی کولر گازی برای گرمایش استفاده می شود.

تمامی این دلایل علمی است و شما می‌توانید از طریق مقاومت‌های دستگاه انرژی سرمایشی را به انرژی گرمایی تبدیل کنید. البته برای گرمایش یک اتاق یا سالن بزرگ‌، به انرژی گرمایی بسیار زیادی نیاز دارید. با این حال‌، با یک پمپ حرارتی می‌توانید گرما را از یک محل به محل دیگر منتقل کنید. برق کولر گازی برای تبدیل انرژی سرمایشی به گرمایشی استفاده می‌شود و البته انرژی گرمایی کمتری برای این کار لازم است. شما با این کار می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های گرمایشی خود صرفه‌جویی کنید.

از آن جایی فن‌کویل‌ها، انرژی گرمایی کمتری را مصرف می‌کنند به همین دلیل این نوع دستگاه ها در بین مردم محبوب شده‌اند. فن‌کویل نه تنها برای واحدهای آپارتمان بلکه برای منازل بزرگ و ویلاها هم گزینه مناسبی هستند.

بزرگتر فن کویل کولر گازی

هر چقدر که فن‌کویل کولر گازی شما بزرگ‌تر باشد به همان اندازه گرمای بیشتری را دریافت خواهید کرد

نکات مهم تبدیل کولر گازی به بخاری

• شما می‌توانید دستگاه‌های کولر‌گازی پرتابل را خیلی راحت به بخاری تبدیل کرده و خیلی راحت میعانات را به گاز تبدیل کنید.

• در دماهای پایین تر مثلا ۷ درجه سانتیگراد، انرژی سرمایشی به سختی می‌تواند به انرژی گرمایشی تبدیل شود. شما می‌توانید انرژی گرمایشی را به سختی بازیابی کنید.

• در صورتی که کولر گازی را درست نصب کرده باشید می‌توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید.

انتخاب فن کویل مناسب برای تبدیل به بخاری

انتخاب فن‌کویل مناسب با شرایط محیطی خود ضرورت دارد و بهتر است که قبل از توجه به شرایط مالی خود، شرایط محیطی و اقلیمی خود را سنجیده و فن‌کویل مناسب خود را انتخاب کرده و خریداری کنید. در صورتی که مساحت اتاق‌/ سالن محل کار یا منزل شما بزرگ است، لازم است که فن‌کویل بزرگتر با قدرت گرمایشی بیشتری را خریداری کنید.

همیشه انتخاب دستگاه سرمایشی و گرمایشی مناسب در کاهش هزینه‌های مصرفی خانواده نقش به سزایی دارد و به همین دلیل دستگاه کولری که بتوان آن را به ساده‌ترین روش آن را به بخاری تبدیل کرد بسیار اهمیت دارد و در ضمن به حفظ محیط زیست هم کمک می کند.

فن‌کویل به نحوی تنظیم شده که بتوانید از آن در فصل زمستان نیز گرمایش دریافت کنید و در عین حال سرمایش این دستگاه تاسیساتی در فصل تابستان لذت بخش خواهد بود.

تبدیل کولر گازی به بخاری

با تبدیل کولر‌گازی به بخاری از هزینه‌های اضافی خود اجتناب کنید

کولرگازی برای سرمایش طراحی شده ولی سیستم آن ها به گونه‌ای است که شما می‌توانید از بخش گرمایشی آن هم استفاده کنید. ولی در مقابل فن‌کویل بسیار کارآمدتر از کولر گازی در مورد این نیاز و خواسته است. شما می‌توانید از یک فن‌ویل انتظار داشته باشید که در فصل زمستان، گرمای مطبوعی را تجربه کنید.

تنوع فن کویل‌ها و تبدیل آن‌ها به بخاری در فصل زمستان

فن کویل‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف و متنوعی طراحی و تولید می‌شوند و به طور مسلم هر چقدر که اندازه فن‌کویل بزرگتر باشد به همان اندازه گرمایش و سرمایش بیشتری را دریافت خواهید کرد. فن کویل‌های توکار داکت می‌توانند گرمایش بیشتری را در فصل زمستان تولید کرده و محل شما در نتیجه با سرعت بیشتری گرم خواهد شد. توجه داشته باشید که داکت‌ها لازم است که به اندازه کافی بزرگ و هواگیر باشند تا بتوانند محل شما را به راحتی گرم کنند.

لازم است که متناسب با شرایط محیطی خود، دمای گرمایشی را انتخاب کنید. البته هر دستگاه فن‌کویل، دستورالعمل خاص خود را دارد و شما لازم است که متناسب با دستورالعمل دستگاه عمل کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. شما فقط از عملکرد گرمایشی دستگاه استفاده می‌کنید و وضعیت سرمایشی آن را کنار می‌گذارید.

کولر گازی بزرگتر و گرمایش بیشتر

کولر گازی بزرگتر و گرمایش بیشتر در فصل زمستان را برای شما به ارمغان می‌آورد

تبدیل آسان کولر گازی به بخاری

شما می‌توانید خیلی راحت و تنها با چند کار ساده کولر گازی را به بخاری تبدیل کنید و اصلا لازم نیست که شما برای خرید بخاری هزینه کنید. فن‌کویل‌ها نسبت به بخاری، گرمایش بسیار زیادی را تولید می‌کنند و شما می‌توانید در فصل زمستان، بدون هزینه‌های اضافی، گرمایش خیلی بیشتری را دریافت کنید.

نظافت و تمیزی دستگاه، عاملی موثر برای دریافت گرمایش بیشتر

برای استفاده از آن طی سال‌های بعدی لازم و ضروری است و به همین دلیل شما می‌توانید طی دوره‌های مشخص و معینی، فن و سایر بخش‌های دستگاه را به دقت نظافت کنید تا برای زمستان بعد آماده باشد و بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. هر چقدر که فیلتر دستگاه، تمیز باشد به همان اندازه کارکرد دستگاه موثر خواهد بود.

مزایای تبدیل کولر گازی به بخاری

• صرفه جویی در هزینه‌های انرژی‌- در صورتی که کولر گازی شما بیش از ۱۰ سال عمر کرده و مقدار هزینه‌های شما ۵۰ درصد بالاتر از قیمت نهایی سیستم است شما می‌توانید با انجام این کار در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما با انجام این کار می‌توانید به مقدار ۲۰ تا ۴۰ درصد در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

• توجه به برچسب انرژی‌– هر چقدر که برچسب کولر گازی A يا B باشد، دستگاه شما انرژی كمتری را مصرف خواهد كرد.

• گارانتی – در صورتی که دستگاه جدیدی را خریداری کرده باشید، می‌توانید به مدت زمان بلندتری از آن استفاده کنید.

• کولر گازی محیط دوست- برخی از کولرهای گازی مانند R-104 A و R-22 محيط دوست هستند و شما با اين نوع كولرها می‌توانيد در بسياری از هزينه‌های خود صرفه‌جويی كنيد.

• راحتی و كيفيت هوا – دستگاه‌های جديد، گرمايش بيشتری را توليد می‌كنند و در نتيجه كيفيت هوای استفاده شما خیلی بهتر خواهد بود.

نتيجه گيری

تبدیل کولر گازی به بخاری تنها با فن‌کویل‌ها امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از ظرفیت گرمایشی دستگاه فن‌کویل هم در فصل زمستان استفاده کنید.