آیا استفاده از گرمایش کولر گازی صرفه اقتصادی دارد؟

آیا استفاده از گرمایش کولر گازی صرفه اقتصادی دارد؟

۵ خرداد ۱۴۰۰

شما می‌توانید از گرمایش کولرگازی در فصل زمستان استفاده کنید. میزان مصرف انرژی کولرگازی نسبت به سایر دستگاه‌های تاسیساتی بسیار پایین است.

مقدمه

گرمایش کولر گازی یکی از استفاده های متفاوت این دستگاه تاسیساتی بوده و صرفه اقتصادی گرمایش کولر گازی می تواند در ایام زمستان به نفع شما باشد.

گرمایش کولر گازی، استفاده متفاوت از دستگاه

گرمایش کولر گازی، استفاده متفاوت از دستگاه

گرمایش کولر گازی، دیدگاهی متفاوت

بسیاری از افراد هنوز به این عملکرد کولر گازی باور ندارند ولی شما می توانید با این دستگاه تاسیساتی، در فصل تابستان، سرمایش و گرمایش را در فصل زمستان داشته باشید. استفاده از کولر گازی در فصل زمستان به کاهش هزینه های گرمایشی هم کمک خواهد کرد.

زمستان بی دردسر با گرمایش کولر گازی

زمستان بی دردسر با گرمایش کولر گازی

استفاده از کولر گازی برای گرمایش در فصل زمستان

برخی تصور می کنند که استفاده از گرمایش کولر گازی در فصل زمستان یک کار لوکس است ولی زمانی که شما از این روش استفاده می کنید در واقع از کولر گازی خود به بهترین شکل ممکن استفاده می کنید.

استفاده از سیکل معکوس کولر گازی برای گرمایش

شما با این روش می توانید محل کار یا منزل خود به بهترین روش ممکن گرم کنید. گرمایش کولر گازی نسبت به بخاری برقی بسیار با صرفه است.

تنظیم دمای ایده آل

دمای ترموستات را روی ۱۸ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. این دما برای فصل زمستان مناسب و موثر خواهد بود. با این دما، شما در میزان انرژی مصرفی هم صرفه جویی خواهید کرد. هر چقدر دما را افزایش دهید به همان میزان قبض انرژی مصرفی شما ۱۰% افزایش خواهد یافت.

راه حل تامین گرمایش اتاق یا سالن بزرگ

شما با عملکرد معکوس کولر گازی می توانید در فصل زمستان، اتاق یا سالن منزل یا محل کار خود را به بهترین روش ممکن گرم کنید. در صورتی که منزل شما چند اتاق دارد می توانید با مولتی اسپیلیت، اتاق ها را همزمان گرم کنید. عملکرد گرمایش کولر گازی به روش معکوس نسبت یه بخاری برقی بسیار موثرتر است. می توانید با پنکه سقفی گرما را در اتاق ها پخش کنید و این کار به کاهش هزینه های شما کمک خواهد کرد. به محض این که هوا گرم می شود به طرف بالا حرکت کرده و در اتاق ها پخش می شود.

سرمایش و گرمایش کولر گازی، و صرفه جویی در انرژی مصرفی شما

سرمایش و گرمایش کولر گازی، و صرفه جویی در انرژی مصرفی شما

گرمایش و سرمایش همزمان با کولر گازی

با کولر گازی می توانید همزمان، سرمایش و گرمایش را داشته باشید و شاید به همین دلیل است که قیمت کولر گازی نسبت به برج خنک کننده و چیلر ارزان بوده و می توانید همزمان هم سرمایش و گرمایش کولر گازی داشته باشید.

نشان صرفه جویی انرژی کولر گازی

هنگام خرید توجه کنید که میزان صرفه جویی کولر گازی شما بالا باشد تا هزینه انرژی مصرفی شما افزایش نیابد.

نحوه عملکرد گرمایش کولر گازی

برای ابتدا، یک سیستم بسته مدور را تصور کنید. در یک طرف، منزل شما و در طرف دیگر، فضای باز است. هدف، تجمع انرژی گرمایی و انتقال آن به فضای بیرون است. همان طوری که می دانید کولر گازی، هوا را فشرده کرده و این کار می تواند به تجمع و انتقال هوای گرم کمک خواهد کرد. در مرحله بعد، کندانسور، هوای گرم را به خارج انتقال داده و میزان دما کاهش می یابد. در این مرحله، مبرد متراکم شده و به مایع تبدیل می شود و سپس مبرد از طریق لوله مبرد به خانه شما منتقل می شود. هوای مبرد در داخل خانه بیشتر متراکم شده و باعث افزایش دمای مبرد می شود.

تجمع گرما باعث تخبیر مبرد شده و آن را به گاز تبدیل می کند. در انتهای چرخه، مبرد گازی با استفاده از برق و انرژی گرمایی آزاد شده و در خارج از آن محیط فشرده می شود. امروزه در بسیاری از منازل، گرمایش کولر گازی روش جدیدی محسوب می شود.

دقت در انتخاب کالا و گرمایش کولر گازی متناسب با شرایط محلی خود

دقت در انتخاب کالا و گرمایش کولر گازی متناسب با شرایط محلی خود

برتری گرمایش کولر گازی نسبت به رادیاتورها

زمانی که هوا به سردی می گراید هنوز بسیاری از ما برای این تغییر آمادگی لازم را نداریم و به همین خاطر لازم است که از ابتدای فصل زمستان خود را برای مواجه شدن با هوای سرد آماده کنیم. بهتر است که ترموستات کولر گازی را روشن کنیم تا به محض ورود توده هوای سرد به کشور، سرما نخوریم و از زندگی و کار خود عقب نمانیم. باید باور کنیم که دیگر دوران موتورخانه مرکزی برای تامین گرمایش به سر رسیده است. هزینه های موتورخانه مرکزی بسیار گران بوده و به مرور زمان که سردی هوا بیشتر می شود به موازات آن هم هزینه های شما هم افزایش خواهد یافت.

شما می توانید تسلیم شرایط نشوید و بجای استفاده از این چنین سیستمی، گرمایش کولر گازی را انتخاب کنید که هزینه های نسبت به این دستگاه تاسیساتی کمتر خواهد بود. خیلی از افراد و خانواده با این کاربری کولر گازی آشنا نیستند و ترجیح می دهند که از بخاری گازی یا شومینه استفاده کنند. گرمایش کولر گازی مقرون به صرفه بوده و هزینه های شما هم متناسب با اندازه و ظرفیت دستگاه کاهش خواهد داشت.

صرفه جویی در انرژی با گرمایش کولر گازی

میزان صرفه جویی در انرژی به میزان استفاده شما از گرمایش کولر گازی دارد. دستگاه های کولر گازی در مقایسه با سیستم موتورخانه با صرفه تر هستند. کولر گازی به ازای هر کیلووات مصرف برق، ۳ کیلووت گرما تولید می کند. می توانید این مقدار با مقدار ۱ کیلووات گرمایش ، موتورخانه مرکزی مقایسه کنید. صرفه جویی در مصرف انرژی در بلندمدت بسیار با صرفه خواهد بود. استفاده از سرمایش کولر گازی در فصل زمستان باعث خواهد شد تا بتوانید همزمان، انرژی محل خود را از هر جهت تامین کرده و از شرایط دمایی محل خود لذت ببرید.

تناسب انرژی مصرفی الکتریکی و گرمایش کولر گازی

با این کار شما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به مواجه شدن با هوای سرد، آمادگی لازم را خواهید داشت. شما با ۰.۶ کیلووات برق می توانید ۲ کیلووات گرما داشته باشید و به همین دلیل است که کولر گازی می تواند گرمایش بیشتری را در فصل زمستان تامین کند. گرمای محیط، مایع مبرد خنک را گرم کرده و آن را به حالت گازی تبدیل کرده و کمپرسور می تواند گرمای آن را بیشتر کند. کندانسور، گرمای ایجاد شده را به فضای بیرون منتقل می کند.

دلایل استفاده از گرمایش کولر گازی به جای بخاری برقی

• راه اندازی بخاری گازی نه تنها نسبت به کولر گازی دو سوم گران تر بوده بلکه اتاق را نیز بیش از حد گرم می کنند، ولی کولر گازی این چنین نیست.

• گرمایش بخاری برقی با میزان میزان فاصله به آن مشخص می شود. در این مورد کولر گازی نسبت به بخاری برقی برتری هایی دارد.

• بخاری برقی ایمن نیستند. در خیلی از موارد باعث گرمازدگی انسان ها و آتش سوزی پرده و پارچه های موجود در منزل می شوند. ولی این قضیه در مورد کولرهای گازی صدق نمی کند.

• کولر گازی امکاناتی مانند تایمر و حالت خواب دارند که بخاری برقی فاقد آن ها است.

• فقط می توان از گرمایش بخاری های برقی استفاده کرد در حالی که شما می توانید از جنبه سرمایشی کولر گازی در فصل تابستان هم استفاده کنید.

به همین دلیل گرمایش کولر گازی نسبت به بخاری برقی و سایر دستگاه های تاسیساتی به صرفه تر است.

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

سیستم چرخش معکوس در بسیاری از کولرهای گازی تعبیه شده و به همین دلیل است که می توانید همزمان سرمایش و گرمایش را داشته باشید. می توانید از این جنبه کولر گازی در فصل زمستان استفاده کنید. با تنظیم دمای ترموستات و زدن کلید با نماد خورشید در پنل جلویی ، از این امکان کولر گازی استفاده کنید. این چنین گرمایشی در مقایسه با سایر دستگاه های تاسیساتی به صرفه، ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود. نصابان فروشگاه اورینت می توانند کولر گازی شما در اسرع وقت نصب کرده و با آمادگی بیشتری به استقبال زمستان بروید.

نتیجه گیری

بسیاری از دستگاه های تاسیساتی در طول فصل تابستان، انرژی بسیار بالایی را مصرف می کنند. شما می توانید از گرمایش کولر گازی در فصل زمستان استفاده کنید. میزان مصرف انرژی کولر گازی نسبت به سایر دستگاه های تاسیساتی بسیار پایین است. در بسیاری از منازل یا محل های کار با پروپلین، گاز یا روغن، گرمایش محل تامین می شود. گرمایش کولر گازی می تواند نشان دهنده تفاوت دیدگاه شما را نسبت به بقیه باشد.