تفاوت فن کویل با اسپليت

تفاوت فن کویل با اسپليت

۷ تیر ۱۳۹۲

نسبت گرمای معقول فن کویل در نهایت توانایی دستگاه را برای رطوبت زدایی از هوای خارج تعیین می کند و برای اطمینان از افت فشار در فیلتراسیون هوا به علاوه ، باید فشارهای فشار ثابت نیز بررسی شوند.

مقدمه

فن کویل از برخي جهات به كولر گازي برتري هايی دارد. شما می توانید با این دستگاه همزمان سرمایش و گرمایش را داشته باشید و در عین حال، در فضای مورد استفاده خود نیز صرفه جویی کنید.

امروزه فن کویل ها زياد استفاده می شود. این دستگاه ها می توانند انتظارات کاربران را برآورده کنند و با هر نوع آب و هوایی نیز سازگاری دارند و حتی در اماکن تجاری هم قابل استفاده هستند و هر روز بر تعداد مشتریان آن ها افزوده می شود.

این CPD عملکرد اساسی فن کویل – و تحولات اخیر – را که فرصت های بهتری را برای عملکرد انعطاف پذیر و کارآمد فراهم می کنند ، در نظر می گیرد. فن کویل از همان دهه ۱۳۶۰ در ایران استفاده شد و از آن جایی که قابلیت استفاده همزمان را داشت به تدریج مردم ایران نسبت به استفاده از این دستگاه تمایل نشان دادند.

فن کویل کاستی چهار طرفه

فن کویل کاستی چهار طرفه

انواع فن کویل

• دستگاه های شاسی – به طور معمول دستگاه های افقی برای نصب در فضای خالی سقف

• دستگاه های محافظ – معمولاً پیکربندی عمودی برای نصب کف در برابر دیوار

• کاست هایی سقف کاذب

فن کویل ها در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند و شما لازم است که مطابق شرایط خود دستگاهی را خریداری کنید. فن کویل های تجاری، تاثیر بسیار زیادی دارند و می توانند در سریع ترین زمان ممکن هوا را تغییر دهند. تغییر هوای محل جذاب ترین وظیفه این دستگاه است و برای اتصال به کانال ها پخش کننده منبع می توانند استفاده می شوند – با مشخصات بار یکنواخت – از یک دستگاه.

به طور معمول یک ورودی فیلتر شده دستگاه وجود دارد که هم برای کشیدن هوا استفاده می شود – غالباً از پلنوم سقفی استفاده شده و هم برای القای هوای تازه تهویه مطبوع از آن استفاده مي شود. تولیدکنندگان همچنین ترتیبات اضافی پلنوم ورودی را ارائه می دهند که به ورودی کانال مجاری هوا اجازه می دهد و در عین حال مزایای صوتی نیز به همراه دارد.

با فن کویل می توان با وارد کردن هوای سرد بیرون به داخل محل، هوای محل مورد نظر را تغییر داد و این دستگاه در تامین سرمایش / گرمایش محل نقش موثری دارد و حتی در مقایسه با کولر گازی کارایی و بهره وری بسیار بالایی دارد. اجزای اساسی دستگاه فن کوئل یک سیم پیچ گرمایشی / خنک کننده ، قسمت فن و یک فیلتر است. شاید لازم باشد که با چندین دستگاه فن کویل هوای محل را تغییر دهید و گاهی اوقات با یک سوئیچ یا ترموستات به همراه با فن کویل می توانید هوای محل را به راحت ترین شکل ممکن تغییر دهید. كار كردن با فن كويل خيلی راحت است.

برتری فن کویل به اسپیلت

برتری فن کویل به اسپیلت

استفاده از فن كويل در لوازم خانگی

اصطلاح فن کویل در بسیاری از تنظیمات لوازم خانگی اعمال می شود ، اما دستگاه همیشه شامل یک فن و حداقل یک سیم پیچ به علاوه نوعی کنترل بوده و به طور معمول ، یک فیلتر است. عملکرد فن کویل، با تبريد و حرارت دهي – برای تأمین نیازهای منطقه تأمین شده کنترل می شود، بنابراین دستگاه می تواند هوای خنک شده (و به طور بالقوه رطوبت زدایی) یا گرم را فراهم کند.

فن کویل ها مي توانند هواي داخل محل را تغيير دهند و اصلا در تغيير هواي خارج نقش موثري ندارند. البته برخي از فن کویل ها هم براي تغيير و تامين هواي خارج از محل استفاده مي شوند كه در اين صورت لازم است كه به دستگاه هاي تهويه هوا متصل شوند. اين دستگاه ها كاملا پيشرفته بوده و مي توان با آن ها هواي گرم خارج از محل را تا محدوده اي تغيير داد و فن اين دستگاه ها قدرتمند و حساس ساخته شده تا اين وظيفه را به انجام برساند و تغييراتي كه اعمال مي كنند كه نيز سريع و موثر است.

اندازه فن کویل براساس ميزان رطوبت محل تعيين می شود. شما لازم است که سطح رطوبت داخلی را مشخص کرده و بعد از آن فن کویل لازم خود را خریداری کنید. اگرچه نحوه کار سیستم پنهان طراحی شده ولی در واقع یک سینی میعانات دارد که می تواند سرمایش و گرمایش را انجام دهد. پمپ های میعانات این وظیفه را به انجام می رسانند. مساحت محل در کار فن کویل عامل تعیین کننده نیست و فن کویل ها حتی می تواند سالن های بزرگ را هم تهویه کند. البته شاید در این چنین مواقعی فقط لازم باشد که تعداد دستگاه های فن کویل را افزایش بدهید.

فن کویل آبی

فن کویل آبی

عایق بندی محفظه معمول فولادی فن کویل

محفظه معمول فولادی فن کویل برای جلوگیری از تراکم در سطح خارجی هنگام خنک شدن دستگاه ، و انتقال گرما از خلأ در محل نصب فن کویل و همچنین برای کاهش انتقال صدا از دستگاه ، عایق بندی خواهد شد. شركت سازنده لازم است كه عايق بندي دستگاه را انتخاب كند تا كليه عملكردهاي دستگاه متعادل و يكسان شود. پوشش آکوستیک اضافی ممکن است به منظور كم كردن صوت از طریق کانال ، به مجاری هوایی تخلیه اضافه شود.

دستگاه های فن کویل عمودی ، چه در پیکربندی پشته ، برای دستگاه های مستقل طبقه بلند یا نصب شده روی زمین ، در فضاهای منفرد معمولاً فقط برای کاربردهای یک اتاق استفاده می شوند.

فن کویل اسليم

فن کویل اسليم

فناوری اینورتر فن کویل

کمپرسورهای فن کویل که به فناوری اینورتر مجهز هستند. این امکان را برای کمپرسورها فراهم می کند تا دقیقاً متناسب با شرایط داخلی و خارجی و همچنین تعداد دستگاه های داخلی در هر زمان مشخص ، دقیقاً بر روی سرعت مورد نیاز برای گرم کردن یا سرمایش تنظیم شوند.

یک سوپاپ سه طرفه فعال شده با منبع تأمین آب سرد و گرم می تواند توسط یک ترموستات اتاق یا حسگر هوای برگشتی کنترل شود و یا از طرف منبع گرم یا گرم آب را باز یا بسته کند.

دستگاه های فن کویل می توانند هم هوای تهویه بیرونی بدون شرط و هم هوای تهویه مطبوع در فضای باز را با هوای فضای چرخشی مخلوط کنند. شما با فن کویل نيز مي توانيد حتي هواي محيط بيرون را هم تغيير دهيد كه اين قدرت در اين دستگاه ايجاد شده است.

هوای تهویه در فضای باز را می توان کوپل کرد (یعنی بالادست / به صورت سری با دستگاه فن کویل تحویل داد) یا جدا شد (یعنی مستقیماً به منطقه مورد نظر منتقل شد / به موازات دستگاه فن کویل). دستگاه های فن کویل همچنین دارای تنظیمات مختلفی هستند که امکان نصب کف (آشکار یا پنهان) ، نصب سقف و کانال را برای سرویس دهی به چندین مکان فراهم می کنند.

این تغییرات برای در نظر گرفتن طرح فن کویل بسیار مهم است ، زیرا تغییر در نسبت گرمای محسوس بر دمای هوای تخلیه به فضا تأثیر می گذارد. فن کویل لازم است كه هوا را به گونه ای تغییر دهد تا رضایت اهالی محل را برآورده کند و لازم است که هوای محل را تا نقطه شبنم تغییر داده و میزان رطوبت محل را نیز تغییر دهد تا رضایت کاربر ایجاد شود. شما می توانید تنظیمات فن کویل را به دلخواه تغییر دهید تا هوای مطلوب شما ایجاد شود. این امر اغلب نادیده گرفته می شود اما می تواند منجر به کاهش نقاط تنظیم شده خنک کننده فن کویل برای احساس راحتی بیشتر شود.

سیستم های بازیابی گرما فناوری جدیدتر و پیچیده تری است. با استفاده از این سیستم ها ، برخی از دستگاه های داخلی یک سیستم می توانند در حال گرم شدن باشند در حالی که برخی دیگر به همان دستگاه خارج متصل می شوند و همزمان خنک می شوند. این امر با انتقال گرما از اتاق های خنک شده به اتاق هایی که گرم می شوند حاصل می شود. بسته به سیستم ، این ممکن است به خطوط مبرد اضافی نیاز داشته باشد.

نتيجه گيری

نسبت گرمای معقول فن کویل در نهایت توانایی دستگاه را برای رطوبت زدایی از هوای خارج تعیین می کند ، و برای اطمینان از افت فشار در فیلتراسیون هوا به علاوه ، باید فشارهای فشار ثابت نیز بررسی شوند. کانال نصب شده مانع جریان هوای واحد نمی شود.

عملکرد مجموعه فن / موتور تابعی از پیکربندی فن ، نوع پروانه و موتور خواهد بود. دستگاه های فن کویل برای کاهش افت فشار ، با طراحی دقیق راه های هوایی ، اتصالات ، فیلترها و تنظیمات سیم پیچ بهینه شده اند.